الاثنين، ١٥ أكتوبر ٢٠٠٧

ونبدأ بقى بشويه حاجات كده حصلت فى شهر الصيام واهمها الصلاه فى المساجد كل سنه بتحصل ل الموضوع ده اول اسبوع من رمضان تلاقى المساجد مليانه ناس على اخرها فى اى وقت سواء فجر او ظهر وخصوصا التراويح تانى اسبوع تلاقى العدد خف شويه على اخر ايام الشهر ممكن تلاقى الامام والى وراه عامل المسجد انا بقى كان حظى حلو لان المسجد الى بصلى فيه بالنسبه للرجاله ملنوا هوالى صافين فى اخر ايام انما ليله العيد والله خمس رجاله ومنهم العامل والى كمان يغيظ ان على يمين وشمال المسجد قهوتين سورى قاصدى كافتريتين علشان بس ما يقولوش فلاحه والكافتريتين دول كانوا بقى فى حاله تزايد بالنسبه لعدد الزوار والصلاه شغاله ويسلام بقى على الليله الى وزاره الاوقاف المسلمه الى حنت فيها علينا وخلتنا نعتكف فيها والله طول الليل والكافيتريتين مليانين ناس اصل شباك مصلى الحريم بيطل على واحد فيهم وانا كنت كل شويه اشوف ايه الاخبار والى منعنى من انى انزل اصورهم وهما بيشيشوا والفجر على وشك الاذان انى كنت ناويه الاعتكاف وما ينفعش انزل واسيب المسجد فى الليله اليتيمه الى هما سامحين لنا بيها مع ان الى بيسهروا فى القهاوى والخيبات الرمضانيه قصدى الخيمات بيسمحوا لهم بالسهر طول الشهر من غير اى مشكله وفى الاخر يقولوا لك ازهر واسلام وعلماء وبلد مسلمه الصور دى انا اختها ليله 28 وعلش صور الكافيتريات بعيده شويه اصلى خفت اقرب شوبه حد يقولى بتعملى ايه وكمان صوره المسجد وهو بينش فى نفس الليله الصوره متصوره من فوق من فتحه النص الى فى مصلى النساء

ليست هناك تعليقات: