الجمعة، ٢٨ ديسمبر ٢٠٠٧




مبروك على نايتمش ها قول مبروك على وائل عباس حصوله على جايزه نايت

لا

مبروك على نايت انها انكتب فى تاريخها انها كرمت مدون من احسن مدونين العالم العربى

وده راى بنت المنصوره
واكيد راى حد يعرف وائل عباس ويعرف مجهوده فى مجال التدوين
فى كشف حقائق كتير من تحرش جنى وانتهاكات وتعذيب فى السجون


مجهود واخلاص وخطر


لازم يكون فيه تكريم

ماهو مش كتير عليه بالعكس اقل كتير

بالرغم من انى كتير بختلف معاه
يكفيه كل ما يلاقى من تصريحات الداخليه ضده
ومحاولات عديده لوقف حسابه فى اليوتوب لكليباته عن التعذيب
ووقف حسابه ايضا فى الياهو وكافه السخافات التى يتعرض لها وائل

واخرها برنامج تسعين دقيقه وسخفات معتز الدمرداش معاه

لكنه يكفيه جايزه نايت ويكفيه حب الناس


جائزه نايت الدوليه للصحافه





وائل تم ترشيحه من قبلcnn ليكون شخصيه العام

للتصويت اضعط هنا

الصور دى من عند وائل عباس

http://edition.cnn.com/CNNI/Programs/middle.east/blog

هناك ٣ تعليقات:

غير معرف يقول...

بعد التحية اختى الكريمة
انا لست معك فى مدح وائل عباس لانه اتغير كتير ياريت تراجعى المدونة بتاعته وتشوفى كمية السب والالفاظ البذيئة اللى فيها

غير معرف يقول...

أختي الفاضلة
مدونتك رائعة وأحترمها
ولكن
تدوينتك عن وائل عباس ليست في محلها فهو أكبر اساءة حصلت للتدوين والمدونين منذ نشاتها
هذا انسان استرزاقي مصاب بجنون العظمة وعقدة الاضطهاد بالاضافة الى علاقات مشبوهة مع جهات اجنبية وحقد غير عادي على كل ما يمت لفلسطين بصلة وحقد غير مبرر على كل ما يمت بالاسلام بصلة ... يعني بالعربي مدونتك اشرف واطهر من ذكر اسم وائل بها

تحيتي اختي

م/أحمد ربيع يقول...

السلام عليكم
ازيك يانودى عامله ايه , طبعا انا اتأخرت كتير ف الرد عشان مكنتش اعرف مين وائل عباس بس حبيت اعرف رأى الناس ف الموضوع ومين هو وائل عباس بيتهأيلى ان الموضوع وضح قدامك بجد انا كنت ببئا سعيد اوى وانا بقرا البوست بتاعك وانتظرت الفتره اللى فاتت دى كلها عشان تنزلى موضوع اقدر ارد عليه لكن انا مش عارف ايه سبب التأخير , ياريت يانودى اشوفلك موضوع من بتوع زمان هو مش زمان بس من حوالى شهر واتنين .
يارب دايما ف تفوق ..