الجمعة، 28 ديسمبر 2007




مبروك على نايتمش ها قول مبروك على وائل عباس حصوله على جايزه نايت

لا

مبروك على نايت انها انكتب فى تاريخها انها كرمت مدون من احسن مدونين العالم العربى

وده راى بنت المنصوره
واكيد راى حد يعرف وائل عباس ويعرف مجهوده فى مجال التدوين
فى كشف حقائق كتير من تحرش جنى وانتهاكات وتعذيب فى السجون


مجهود واخلاص وخطر


لازم يكون فيه تكريم

ماهو مش كتير عليه بالعكس اقل كتير

بالرغم من انى كتير بختلف معاه
يكفيه كل ما يلاقى من تصريحات الداخليه ضده
ومحاولات عديده لوقف حسابه فى اليوتوب لكليباته عن التعذيب
ووقف حسابه ايضا فى الياهو وكافه السخافات التى يتعرض لها وائل

واخرها برنامج تسعين دقيقه وسخفات معتز الدمرداش معاه

لكنه يكفيه جايزه نايت ويكفيه حب الناس


جائزه نايت الدوليه للصحافه





وائل تم ترشيحه من قبلcnn ليكون شخصيه العام

للتصويت اضعط هنا

الصور دى من عند وائل عباس

http://edition.cnn.com/CNNI/Programs/middle.east/blog

هناك 3 تعليقات:

غير معرف يقول...

بعد التحية اختى الكريمة
انا لست معك فى مدح وائل عباس لانه اتغير كتير ياريت تراجعى المدونة بتاعته وتشوفى كمية السب والالفاظ البذيئة اللى فيها

ahmed يقول...

أختي الفاضلة
مدونتك رائعة وأحترمها
ولكن
تدوينتك عن وائل عباس ليست في محلها فهو أكبر اساءة حصلت للتدوين والمدونين منذ نشاتها
هذا انسان استرزاقي مصاب بجنون العظمة وعقدة الاضطهاد بالاضافة الى علاقات مشبوهة مع جهات اجنبية وحقد غير عادي على كل ما يمت لفلسطين بصلة وحقد غير مبرر على كل ما يمت بالاسلام بصلة ... يعني بالعربي مدونتك اشرف واطهر من ذكر اسم وائل بها

تحيتي اختي

م/أحمد ربيع يقول...

السلام عليكم
ازيك يانودى عامله ايه , طبعا انا اتأخرت كتير ف الرد عشان مكنتش اعرف مين وائل عباس بس حبيت اعرف رأى الناس ف الموضوع ومين هو وائل عباس بيتهأيلى ان الموضوع وضح قدامك بجد انا كنت ببئا سعيد اوى وانا بقرا البوست بتاعك وانتظرت الفتره اللى فاتت دى كلها عشان تنزلى موضوع اقدر ارد عليه لكن انا مش عارف ايه سبب التأخير , ياريت يانودى اشوفلك موضوع من بتوع زمان هو مش زمان بس من حوالى شهر واتنين .
يارب دايما ف تفوق ..